Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Kan een website via de provider kosten in rekening brengen?  (gelezen 3185 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lagoa

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 139
  • Oplossing.be
Kan een website via de provider kosten in rekening brengen?
« Gepost op: 29 mei 2014, 21:04:21 »
Vraag: is het mogelijk dat een  website via de provider kosten berekend? M.a.w. ik krijg een forse nota voor “gesprekskosten “met een obscure website. Ik ken deze website niet heb  mij daarvoor niet aangemeld. En het is om meerdere redenen ongeloofwaardig. Toen ik bij de provider klaagde voor de bleek hij nota bene wel in staat om mij af te melden (zonder inloggegevens) en hij rekent hiervoor  17,50.

Ik voel mij opgelicht door de provider omdat ik nog nooit gehoord heb dat een web site een provider gebruikt om kosten door te rekenen of om betalingen te doen. Wel via een creditcard etc. Achtergrond. Ik gebruik een 4G router voor mijn internet verkeer in huis. Ik heb verder geen enkel “spraak abonnement”met deze provider
Met dank aan SPECCY CPU AMD Athlon II X2 250, Regor 45nm, RAM 4.0GB Dual-Channel DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24),  Graphics    SyncMaster @ 1280x1024. 256MB GeForce 7025 / nForce 630a (ASUStek Computer Inc) Operating System MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1 Motherboard ASUSTeK Computer INC. M4N68T-M (AM3)

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.236
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Kan een website via de provider kosten in rekening brengen?
« Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2014, 21:30:00 »
Hallo lagoa,

Er wordt meer getracht om mensen rekeningen te laten betalen voor diensten die zij niet ontvangen hebben.

Maar je moet toch enkele zaken duidelijk maken:

Je zegt een rekening te hebben ontvangen. Van wie kwam die rekening uit? Kan je kopie aanhangen? (of stuur de kopies naar moderators@oplossing.be)
Heb je die rekening betaald?
Welk is je provider, en welke relatie heb je daar mee. Ben je rechtstreekse klant, met andere woorden, huur je webruimte bij die provider (zoals Oplossing.be bij Combell huurt) ?

Heb je die kosten (provider) gestort op zijn rekening? Of op een andere rekening?

Tracht zo veel mogelijk bewijsstukken door te sturen, dan kaarten we het aan bij E-Cops.

:) SoftAid :)             
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline lagoa

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 139
  • Oplossing.be
Re: Kan een website via de provider kosten in rekening brengen?
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2014, 22:02:46 »
Beste soft Aid,

Allereerst hartelijk dank voor de moeite die je erin steekt. Je vragen ik woon in Portugal en mijn provider is TMN-MEO. Ik betaal normaal een vast bedrag van 34.95 voor 4G internet. In mei zat er een post bij van 30 voor wat zij noemen content.

Ik ben gaan vragen wat dat dan was en in eerste instantie als dat niet duidelijk later bleek dat een andere obscure pornosite te zijn. Maar wij hebben daar nooit gebruik van gemaakt bovendien bleek er ingelogd te zijn op het moment dat wij op vakantie waren en er niemand verder in huis was. Kortom gewoon fake! Zie onderstaande klacht.

k heb het verder even nagekeken en volgens mij is het technisch onmogelijk dat de provider mij hiervoor kosten in rekening brengt bij alle overzichten van betaalmethodes zie https://www.icepay.nl/online-betaalmethoden-en-betaalsystemen
ontbreekt een rechtstreekse incasso van de provider. Ten slotte meldt nog dat ik een betaald al monument van Avast internet security heb wat volledig actueel is en nimmer geen virus gevonden heeft.



On several occasions I asked TMN to clarify the reason for this invoice. TMN cannot give a reason and I cannot think of any reason as to why this charge has been made.  

1. It is strange that your help desk assistant could opt me out of this ‘service’, without confirming any of my details with which I must have signed up,  without me even knowing I agreed to any ‘service’.  

2. I have been contacted by help desks staff that informed me I apparently visited an obscure adult content website. I'm sure I have never been on this website, let alone agreed to any subscription. 

3. Further enquiry revealed that it is impossible for a website to charge bills through an internet service provider, unless this website is managed by the provider itself (TMN/MEO). In that case I'm surprised TMN/MEO exploits such websites and this makes it just plain fraudulent.  

4. It is also strange that while apparently this bill in relation to the 3rd of January, it only gets billed in the May invoice. 

I expect this invoice to be declared void. For now I will pay under protest due to the threat of my service being discounted the 30.07 but expect a full refund. 
Met dank aan SPECCY CPU AMD Athlon II X2 250, Regor 45nm, RAM 4.0GB Dual-Channel DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24),  Graphics    SyncMaster @ 1280x1024. 256MB GeForce 7025 / nForce 630a (ASUStek Computer Inc) Operating System MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1 Motherboard ASUSTeK Computer INC. M4N68T-M (AM3)

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.236
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Kan een website via de provider kosten in rekening brengen?
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2014, 22:39:30 »
Hallo lagoa,

je bent aangesloten bij een provider in Portugal. Dat maakt het een stuk moeilijker om je te helpen :-[.

Citaat
Ik gebruik een 4G router voor mijn internet verkeer in huis.
Citaat
bovendien bleek er ingelogd te zijn op het moment dat wij op vakantie waren en er niemand verder in huis was.

Kan er niet iemand gebruik gemaakt hebben via draadloze verbinding van je router, terwijl je afwezig was?
Kon er iemand in huis komen, buren, huisbewaarder, kennissen?

Je gaat het moeilijk hebben om te bewijzen dat er geen communicatie is geweest over jou lijn.

Citaat
your help desk assistant could opt me out of this ‘service’
Als de "Service" (die je aangerekend werd) een optionele service was waar je op moet intekenen, dan kan je een bewijs van jou akkoord vragen.

Mogelijk kan je een klacht richten tot de ombudsman van Portugal, en daar je zaak voorleggen. Dat kan via mail, dus kost het je niets. Ben je zeker van je zaak, dan kan je jou provider TMN-MEO een bericht doen dat je een klacht zal indienen bij de ombudsman. Mogelijk helpt dit...

:) SoftAid :)             


Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

 


www.combell.com