Hallo nonno,
ik heb even mijn best gedaan om het zo eenvoudig mogelijk in een bestand te zetten:
- in het tabblad "Alle inkomsten en uitgaven" vul je enkel de naam in, en het bedrag in de juiste kolom, zonder min-teken indien het een uitgave is. Dus altijd positieve getallen. in de vierde kolom wordt het ingevoerde getal in de 2de of 3de kolom automatisch samengeteld en geven een negatief of positief resultaat. Het totaal van deze 4de kolom vindt je bovenaan in het rode vak D3. In D4 vindt je het totaal van D2+D3.
-In het tabblad "Saldo per lid of leverancier" worden alle inkomsten en uitgaven van leden en/of klanten automatisch bijgehouden.
Je dient wel nog zelf de naam in te vullen van een nieuw lid of leverancier. De slimme Excellers (waar ik niet toe behoor) kunnen in dit tabblad in de kolom met namen wel een formule verzinnen die een eventuele nieuwe naam in kolom B van het tabblad "Alle inkomsten en uitgaven" gaat vergelijken met de namen in de kolom B van het tabblad "Saldo per lid of leverancier" en indien niet aanwezig, deze nieuwe naam toevoegt aan de lijst.
Ik hoop dat dit iets gemakkelijker is voor jou...

SoftAid
